fbpx

גיוס עובדים לחברות טכנולוגיות:
הכירו את פתרון הצוותים

אומרים שבסופו של דבר ההצלחה תלויה באנשים. צודקים. כשמדברים על גיוס מתכנתים, אאוטסורסינג בחברות טכנולוגיות או מיקור חוץ תוכנה – נושא כוח האדם חשוב ומורכב שבעתיים. מצד אחד, לעתים משתלם יותר לפנות לעזרתן של חברות מיקור חוץ. מאידך, ישנם מקרים שבהם הוצאת העבודה למיקור חוץ רק גורמת ליותר בעיות. מבולבלים? לא אנחנו. אנחנו ב-Apptodate הגינו פתרון ביניים- ״צוות מנוהל״, המשלב בין היתרונות של גיוס עובד מן המניין לבין הפלוסים של עבודה עם פרילנסר חיצוני. הרעיון נולד מתוך מחשבה עמוקה על האופן האידיאלי שבו יוכלו הצוותים הטכנולוגיים לחבור אל החברות כך שיהיו מושלמים לצרכיהן, ויחסכו להן גם זמן וגם כסף. אז מהו הפתרון שהנדסנו כדי שתוכלו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?

גיוס עובדים שכירים לחברות טכנולוגיות – יתרונות וחסרונות

בא לשכונה בחור חדש, ומצטרף אל צוות העובדים הקבוע שלכם. בצד החיובי, בין אם מדובר על חברות סטארטאפ, חברות תוכנה או כל ארגון אחר, גיוס עובדים מן השורה מגביר את הסיכויים לכך שהרכש החדש ירגיש מסירות ולויאליות למקום העבודה וייראה בהצלחתו חלק ישיר של הצלחת החברה, דבר אשר יתבטא בכמות ובאיכות העבודה שישקיע. זאת ועוד, על עובד מן המניין קל יותר ״לשלוט״ ולפקח. כך על הנייר, לפחות. בפועל, עובדים נוטים היום להיות פחות נאמנים למקום עבודתם, כפי שעולה ממחקר שנערך באוניברסיטת מינסוטה.  אפילו כאשר מדובר על סטארטאפים, שבהם אמורה להיות מופגנת רמת הזדהות גבוהה עם החברה, והארגון נדרש להשקיע בעובדים משאבים רבים על מנת שיישארו בו. הדבר מצטרף לחסרונות נוספים שבגיוס עובד קבוע, רובם ככולם כלכליים: עלויות גיוס גבוהות, הכשרת עובד חדש היא דבר יקר להפליא ושכר מתכנתים מרקיע שחקים. בשורה התחתונה, גיוס עובדים חדשים בזירה הטכנולוגית עולה לארגון ים של כסף, ומאחר שאין לדעת מתי העובד יחליט להמשיך הלאה בדרכו, הסיכון גדול ולא בטוח שכל ההשקעה בו אכן משתלמת.

שירותי מיקור חוץ (אאוטסורסינג) – יתרונות וחסרונות

נהפוך את התמונה ונבחן את הפלוסים והמינוסים של אאוטסורסינג, או שירותי מיקור חוץ, בדגש על מיקור חוץ תוכנה. ראשית, למיקור חוץ תוכנה יש יתרון כלכלי מובהק – הוא חוסך זמן, כסף ומשאבים אחרים הכרוכים בפרוצדורת גיוס עובדים. מיקור חוץ טכנולוגי מתאים מאוד לפרויקטים ספציפיים ונקודתיים, להבדיל מפרוצדורות קבועות ושוטפות, והוא משחרר את החברה מתלות גיאוגרפית בעובד או בנותן השירות. בתי תוכנה בהודו או בתי תוכנה באוקראינה יכולים לספק את המענה הנדרש בעלויות מופחתות באופן משמעותי, וזאת הודות לעלויות התפעול הנמוכות במדינות הללו, ביחס לעלויות התפעול בארץ. אך מן העבר השני, עבודה עם מתכנתים פרילנסרים ועם בתי תוכנה בחו״ל, מרופפת את השליטה על התפוקה ועל איכות התוצר. העובדים בדרך כלל עובדים פחות שעות, בקצב איטי יותר ואינם ״נותנים הכול״ עבור הפרויקט, וזאת בשל תחושת מחויבות נמוכה והרגשה של ״ריחוק״ מן החברה שלה הם מספקים שירות. זאת ועוד, עבודה עם חברות מסוג זה הינה מסורבלת, והיא דורשת אפיון מדויק וקפדני של העבודה, על אחת כמה וכמה כאשר המתכנת יושב בפועל בארץ זרה. והאבטחה? גם היא עלולה לצאת משליטתה של החברה, שכן, לא תמיד ידוע בוודאות האם הפרילנסר עומד או לא, בפועל, בתקנים הנדרשים ממנו. אם כן, הסתמכות על שירותי מיקור חוץ, ומיקור חוץ תוכנה בפרט, מקשה על תהליכי העבודה, מפחיתה משמעותית את השליטה על התקדמות הפרויקט ואף עלולה לסכן את איכות התוצרים.

צוותים מנוהלים – ליהנות מכל העולמות

הבשורות הכי טובות שיש לנו בשבילכם הן שאתם לא צריכים לבחור! אנחנו ב-Apptodate מצאנו פתרון כולל שמשלב את היתרונות של גיוס עובדים ושל מיקור חוץ גם יחד, ובכך חסכנו לכם את הצורך להעמיד את הפלוסים מול המינוסים על כף המאזניים ולשבור את הראש על מנת להחליט איזו אופציה היא בגדר ״הרע במיעוטו״… הללויה! הכירו את פתרון ״הצוות המנוהל״: הקמת צוותים טכנולוגיים ייעודיים התפורים פרטנית לכל לקוח, על פי צרכיו המשתנים, מאפייני הפרויקט והתקציב העומד לרשותו. כל צוות מנוהל כולל מנהל פרויקט, שהוא איש טכנולוגיה בכיר, ומתחתיו צוות אשר נתפר בגמישות ובהתאמה מלאות לדרישות הלקוח. מה האופציות? כל מה שהפרויקט שלכם צריך: כל מספר מתכנתים נדרש בכל שפת תכנות המתאימה לצרכים הספציפיים, בודקי QA, מעצבים… הוא שאמרנו – הכול! אנחנו ב-Apptodate מתמחים במתן פתרונות טכנולוגיים אופטימליים עבור כל צורך, כאשר הצוות הטכנולוגי שייבנה ישמש חלק אינטגרלי בפרויקט, עם אחריות וגיבוי מלאים בכל שלבי הביצוע, בין אם מדובר בפיתוח תוכנה במיקור חוץ, במתכנת פרונט אנד או בכל תמהיל אחר של אנשי מקצוע. בין אם לא קיימים בחברתכם המשאבים והמיומנויות להתמודדות עם האתגר הטכנולוגי שעל הפרק ולהוצאתו אל הפועל, ובין אם קיים אצלכם צוות מתאים אך הרצון הוא שלא להעמיס את הפרויקט על תפקודו השוטף, אנחנו מציעים את הפתרון האולטימטיבי שיש בו את כל הכלים על מנת להיכנס אל התמונה באופן מידי ולבצע את העבודה מבלי ליפול לאף אחת מהמגרעות של גיוס עובדים חדשים או של מיקור חוץ.

אם בתי תוכנה חיצוניים אחרים מציעים צוות ״מוכן מראש״ שמעורבותו בפרויקט מוגבלת ו״קרה״, השירות הייחודי שלנו ב-Apptodate הוא שאנחנו בונים את הצוות פרטנית עבור הפרויקט ומנהלים אותו עצמאית עבורכם מתוך מחויבות ושיתוף מלאים. סיפקנו, ועודנו מספקים, את השירות למגוון ארגונים – החל מסטארט-אפים קטנים ומוגבלי תקציב ועד ארגונים גדולים ומבוססים, ואנחנו מלווים פרויקטים השונים אלה ומאלה במהותם, כך שהניסיון המצטבר שלנו מקיף ורחב במיוחד. אנחנו יודעים איך להתמודד עם אתגרים ובאגים במקצועיות וביעילות, וכבר צלחנו אין ספור מסוכות, כך שבשלב זה די קשה להפתיע אותנו. מוזמנים לנסות! במילים אחרות, אנחנו מציעים את כל היתרונות גם יחד, כדי להרים עבורכם את הפרויקט, ולהותיר אתכם עם ראש שקט להתעסק בכל היתר. סבתא הייתה קוראת לזה ״לרקוד על כל החתונות״.

אז האם צוות מנוהל הוא הפתרון האידאלי בשבילכם? צרו אתנו קשר, ספרו לנו על הפרויקט שמונח על שולחנכם, וניתן את המענה המדויק ביותר עבורכם.

דילוג לתוכן