fbpx

ניהול פרויקט טכנולוגי: האתגר שלכם – המקצוע שלנו!

ניהול פרויקט טכנולוגי הוא תהליך מורכב ומאתגר, הכולל מגוון רחב של משימות ופעילויות. מנהל פרויקט טכנולוגי אחראי על כל היבט של הפרויקט, החל מבחירת הספקים והטכנולוגיות, דרך פיתוח הארכיטקטורה והקוד, ועד לשיווק והטמעה של המוצר. נשמע כאב ראש רציני לא? לא כשאתם מחליטים על בחירת ספק שמנהל לכם את כל הפרויקט מא׳ ועד קוד. 

שירותי ניהול טכנולוגיה

ניהול פרויקט טכנולוגי יכול להיות מגוון – החל מבניית אפליקציה ועד שילוב ואינטגרציה של מערכות קיימות לאתר הלקוח. לעיתים חברות בעלות התמחות מסוימת רוצות לשפר את יכולותיהן, להטמיע מערכות פלטפורמות שונות או ליישם יכולת חדשה בסביבת העבודה. לחברות האלו אין צוותים טכנולוגיים מן הסתם כיוון שאינן עוסקות בתחומי הטכנולוגיה ולשכור צוות שלכם לפיתוח נקודתי עלול להיות יותר מעכב – לנהל צוות טכנולוגי עם השפה הנכונה, יעדים ובדיקות איכות מתאימות זהו אתגר לא קטן במיוחד כאשר החברה אינה עוסקת בתחום. בדיוק לשם כך ישנן חברות רבות המציעות שירותי ניהול טכנולוגיה. שירותים אלו יכולים לעזור לעסקים קטנים ובינוניים להקים ולנהל פרויקטים טכנולוגיים מורכבים, מבלי להזדקק להעסיק מנהל פרויקט טכנולוגי בכיר באופן קבוע.

ניהול פרויקט טכנולוגי זה מקצוע

ניהול פרויקט טכנולוגי הוא מקצוע מאתגר ודורש ידע, ניסיון ומיומנויות רבות. מנהל פרויקט טכנולוגי צריך להיות בעל הבנה מעמיקה של תהליכי פיתוח תוכנה, ארכיטקטורה, ניהול פרויקטים ועוד. איך תדעו לבחור את המנהל הטכנולוגי או את חברת הניהול הטכנולוגי המושלמת עבורכם? איך תדעו מה לבקש ואלו יעדים להציב? הנה הצעדים שיש לשים אליהם לב בקפידה:

בחירת ספק
בחירת החברה לניהול טכנולוגיה, הוא אחד השלבים החשובים ביותר בניהול פרויקט טכנולוגי. הספק הוא זה שיהיה אחראי על פיתוח המוצר הטכנולוגי, ולכן חשוב לבחור ספק בעל ניסיון, מוניטין ויכולות מתאימות. חשוב שיהיה לו צוות המיומן במגוון פלטפורמות, שפות תכנות ושיטות עבודה וכמובן המלצות מלקוחות קודמים. בדקו את ההמלצות בקפידה, אם יש בפורטפוליו של הספק לקוח הדומה לסגמנט שלכם, בקשו לשוחח עמו.

בחירת טכנולוגיות
מזל טוב בחרתם את הספק חתמתם ויצאתם לדרך. כעת מגיע שלב בחירת הטכנולוגיות. בחירת הטכנולוגיות  הנכונות היא קריטית להצלחת הפרויקט. חשוב לבחור טכנולוגיות מתאימות לצרכים של המוצר, ולתקציב של הפרויקט. חשוב שהטכנולוגיה תהיה גמישה ויכולה להשתנות עם הצרכים וכמובן עם גדילת השירותים. בקשו מהספק שלכם לקבל יתרונות וחסרונות כשהוא מציג בפניכם את האפשרויות הטכנולוגיות.

פיקוח על הארכיטקטורה
ארכיטקטורת המוצר היא הבסיס לכל פרויקט טכנולוגי. חשוב לוודא שהארכיטקטורה מתאימה לצרכים של המוצר, וכי היא ניתנת למימוש באופן יעיל.

פיקוח ומתן אינדיקציות על לוחות הזמנים של הפרויקט
ניהול לוחות הזמנים הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בניהול פרויקט טכנולוגי. חשוב לעקוב באופן קבוע אחר התקדמות הפרויקט, ולתת אינדיקציות מוקדם ככל האפשר על כל עיכוב אפשרי.

ניהול פרויקט טכנולוגי הוא תהליך מורכב ומאתגר, אך הוא גם תהליך חשוב ביותר. אסור להשאיר תהליך כזה רגיש בידיים לא מקצועיות וללא ניסיון, הצוות וארסנל הידע הדרוש לביצוע המשימות. ביצוע טכנולוגי מושלם דורש את בחירת החברה הנכונה שתלווה אתכם במקצועיות, גמישות והכי חשוב אכפתיות וחשיבה ארוכת טווח על החברה שלכם. אנחנו נשוויץ ונאמר שבתיק העבודות שלנו יש חברות רבות, מגוונות והכי חשוב – מרוצות! אנחנו נשמח לשוחח איתכם ולהביא את הפרויקט שלכם להצלחה!

דילוג לתוכן