fbpx

אפיון זה אופי – אפיון אתר על קצה המזלג.


בניית אתר אינטרנט היא משימה לא פשוטה. ישנם הרבה שלבים שצריך לעבור, החל מבחירת שם הדומיין והשרת, דרך עיצוב האתר ועד לתכנות שלו. ולא רק בניית אתר, אלא גם ריענון ושידרוג אתר אינטרנט יכול להיות משימה שנראית כיפית וקלילה ומסתיימת בקללות.  אחד השלבים החשובים שיכול להפוך את החוויה הזו לנעימה, צפויה ואפילו מרגשת הוא אפיון האתר.

אז מהו איפיון אתר?
לפני שנכנס ל״קטנות״ בואו נבין מהו אפיון אתר. זהו הוא תהליך של תיאור ותכנון של האתר, החל מהרעיון הראשוני ועד ליישום בפועל. אתם שואלים את עצמכם ״למה אנחנו צריכים את זה בואו פשוט נבנה אתר וזהו!״
אז זהו, שלא. אפיון אתר הוא תהליך חשוב, שיכול לעזור לנו ליצור אתר מוצלח, שיענה על הצרכים של המשתמשים וישיג את המטרות שלנו, אפיון אתר עוזר לנו להבין את הצרכים של המשתמשים. לפני שאנחנו מתחילים לבנות את האתר, חשוב להבין מה המשתמשים רוצים להשיג באמצעותו ויתרה מכך, להגדיל את ההמרות של העסק באמצעות בניית מסע נכון לגולש. איפיון אתר לוקח בחשבון מכלול עצום של שאלות ועונה עליהם לפני שגולש אחד נכנס לאתר. תהליך האפיון כולל מספר שלבים:

הבנת הצרכים של המשתמשים: מה המשתמשים רוצים להשיג באמצעות האתר? מה הם צריכים מהאתר?
מהו התהליך שיוביל אותם – מהו מסע הלקוח או הגולש?
הגדרת המטרות של האתר: מה האתר אמור להשיג? מה הוא אמור לעשות? איזו המרה אמורה להתרחש והיכן?
פיתוח הקונספט העיצובי של האתר: איך האתר אמור להיראות? איך הוא אמור להרגיש? מה הוא אמור לתת לקהל היעד להרגיש?
תיעוד האפיון: איסוף כל המידע שנאסף בתהליך האפיון ויצירת מסמך המפרט את האתר.

מי האנשים שעוסקים בעבודת איפיון אתר?
הצוות הנכון למשימה יכול להיות מורכב מאנשים מכמה וכמה תחומים למשל מרקטינג שיכולים להתוות את מסע הלקוח או אנשים בעלי ידע בתכנות אבל עבודת איפיון אתר בדרך כלל מבוצעת על ידי אנשים מקצועיים בתחום ה-UX/UI, או עיצוב חווית משתמש ועיצוב ממשק משתמש. אנשים אלו הם בעלי הידע והניסיון הדרושים כדי להבין את הצרכים של המשתמשים, להגדיר את המטרות של האתר ולפתח קונספט עיצובי יעיל ונוח. אם רוצים באמת להשתולל, שילוב בין אנשי UX/UI לאנשי הפרופורמנס והתכנות יצור את האפיון המושלם שמכסה ממש את הכל. במקרה של החברה שלנו אנשי ה UX/UI שלנו מומחים בחווית לקוח הלוקחת בחשבון את כל מסע הלקוח והם מעבירים את הידע והעבודה בצורה מושלמת למתכנתים והמפתחים לביצוע נכון של האתר או המוצר.

איך תדעו אם התבצעה עבודה נכונה?
איפיון אתר טוב מאוד קל לראות ולהבין – הוא פשוט יענה על שאלות המוצא והבסיס. אפיון אתר טוב הוא אפיון שעומד בתנאים הבאים:
1. אפיון אתר טוב מבוסס על הבנת הצרכים של המשתמשים. האפיון צריך להתייחס לצרכים ולרצונות של המשתמשים, ולנסות לענות עליהם בצורה הטובה ביותר.
2. אפיון אתר טוב מגדיר את המטרות של האתר בצורה ברורה. האפיון צריך להסביר מה האתר אמור להשיג, ומה המטרות שלו.
3. אפיון אתר טוב מפתח קונספט עיצובי יעיל ונוח. העיצוב של האתר צריך להיות קל להבנה ולשימוש, וצריכים להיות בו כל המידע והפעולות הנוחות ביותר לשימוש

תהליך איפיון אתר – למה אני כלקוח צריך לצפות?
לא פעם מגיע אלינו לקוח, שעבר חווית איפיון אתר לא טובה. אנחנו יכולים לזהות אותו מקילומטר, הוא לא מבין על מה הוא שילם הוא לא מבין איפה מה שהוא רצה שיקרה ובעיקר – הוא עצמו לא מבין את האתר שלו! מעבר לכל חשוב לנו להסביר לו קודם כל שיהיה בסדר! אחר כך אנחנו יושבים ומסבירים לו את תהליך אפיון האתר שלב אחר שלב, משלבים אותו בעשייה יחד עם הצוות שלנו, כי תהליך איפיון אתר הוא תהליך מורכב, שיכול להימשך מספר שבועות או חודשים.
כל לקוח חדש או שהגיע לתקן את חוויתו ואת חווית המשתמש, עובר עמנו את אותו תהליך להבנה מושלמת של האתר ואיפיון שלא משאיר שום דבר לידי המקרה.
1. הבנת הצרכים של המשתמשים: בשלב זה, הצוות שלנו מתחקר אתכם על מנת להבין מה אתם רוצים שהמשתמשים ירצו להשיג באמצעות האתר. לאחר מכן נחדד את תשובותיכם באמצעות שיטות שונות, כגון ראיונות עם משתמשים או משתמשים פוטנציאלים, סקרים או מחקר כמותני.
2. הגדרת המטרות של האתר: בשלב זה, הצוות יוצר מסמך המגדירמה האתר אמור להשיג. הצוות מגדיר מטרות ברורות, מדידות הניתנות להשגה, רלוונטיות וזמן (SMART).
3. פיתוח הקונספט העיצובי של האתר: בשלב זה, איש הUX/UI  שלנו קונספט עיצובי לאתר. הקונספט העיצובי צריך להיות קל להבנה ולשימוש, וצריכים להיות בו כל המידע והפונקציות הדרושים למשתמשים כדי להשיג את המטרות של האתר.
4. תיעוד האפיון: בשלב זה, איש ה UX/UI צריך לכתוב מסמך המפרט את האפיון של האתר. המסמך צריך לכלול את כל המידע שנאסף בתהליך האפיון, כגון הבנת הצרכים של המשתמשים, הגדרת המטרות של האתר והקונספט העיצובי של האתר.

לבסוף אנו נציג לכם את עבודת האיפיון, נשב יחד ולפני היציאה לבניית המוצר או האתר נראה שהאיפיון ענה על כל הצרכים והשאלות שלכם, כי אם אתם מבינים את האתר והמוצר שלכם – עבודתנו נעשתה כהלכה!

לכל שאלה יש תשובה עם צוות QA חיצוני
דילוג לתוכן