fbpx

ממשק חוויה – על קצה המזלג של עולם חווית וממשק המשתמש.

כמה פעמים מצאתם את עצמכם מוחקים אפליקציה או יוצאים מאתר בגלל התסכול של להבין מה לעזאזל הם רוצים? כמה פעמים נשארתם דבוקים עם האף לטיקטוק או לאתר של אסוס למרות שהבטחתם לעצמכם לבזבז פחות זמן וכסף? למה זה קורה? למה אתר אחד או אפליקציה אחת עולה לנו על העצבים והשני\שנייה מעצבנים כי אנחנו פשוט לא יכולים בלעדיהם! הכל טמון ב uiux ובצוות שמנהל את חווית המשתמש.

UX הוא מונח קיצור של "User Experience", כלומר "חווית משתמש". המונח מתייחס לכל הגורמים המשפיעים על האופן שבו משתמשים תופסים ומגיבים למוצרים דיגיטליים, כגון אפליקציות, אתרי אינטרנט ותוכנות. UI הוא בעצם הביצוע בפועל הכפתורים והקליקים שמובילים אותנו טכנית במסע המשתמש.

אז מה כולל התחום החשוב הזה?

UIUX כולל שני תחומים עיקריים:

  1. עיצוב ממשק משתמש (UI): תחום זה עוסק ביצירת ממשק משתמש נעים, אסתטי וקל להבנה. ממשק המשתמש כולל את כל האלמנטים החזותיים והטקסטואליים שמשתמשים רואים ומקיימים איתם אינטראקציה, כגון אייקונים, טקסט, כפתורים, ועוד.
  2. אפיון חווית משתמש (UX): תחום זה עוסק בהבנת הצרכים והרצונות של המשתמשים, ובהתאמת המוצר לצרכים אלו. אפיון חווית משתמש כולל מחקר משתמשים, ניתוח נתונים, וניסויים.

למה אפליקציות חייבות UIUX

ראיתם פעם אפליקציה בלי כפתורים? מהרגע שאתם נכנסים לאפליקציה אתם בידיו של מי שפיתח את האפליקציה אם הוא גרוע ולא הקפיד על UIUX טוב אתם לא תשארו שנייה, אם יש צוות חזק של UIUX  חבל לכם על הזמן – אבל ממש.
מטבען, אפליקציות הן מוצרים דיגיטליים שמיועדים לשימוש יומיומי. לכן, חשוב להקפיד על עיצוב ממשק משתמש נוח וקל לשימוש. ממשק משתמש טוב יעזור למשתמשים להבין מה הם צריכים לעשות כדי להשיג את המטרות שלהם, ויהפוך את השימוש באפליקציה לחוויה נעימה ויעילה יותר. ככה פשוט אבל יש הרבה אנשים שמפספסים את החשיבות הזו בתהליך ורק רוצים לסיים כבר את האפליקציה אבל תחשבו על זה למשל – אפליקציית ניווט צריכה להיות נוחה לשימוש, כדי שהמשתמשים יוכלו למצוא את הדרך שלהם בקלות – איפה לוחצים למסלול איפה תראו זמנים או עדכונים מהשטח? אפליקציית שירות לקוחות צריכה להיות ברורה וקלה להבנה, כדי שהמשתמשים יוכלו לקבל את העזרה שהם צריכים – צ׳ט ברור, זמני פעילות של מוקד וכדומה.

חווית משתמש טובה יותר – שימוש יעיל ורציף יותר.
איך הופכים כל אפליקציה לחוויה? חשוב לשמור על הכללים הבאים והראשון בהם – לשחרר את מה שאתם יודעים ולחשוב על הלקוח שלכם – המשתמש. הנה כמה עקרונות פשוטים להבנת טובה יותר של חווית המשתמש

  • שימוש בסמלים ברורים וידועים: סמלים חזותיים יכולים לעזור למשתמשים להבין במהירות מה כל כפתור עושה. לדוגמה, סמל של מפה יכול להעיד על כפתור שמאפשר למשתמשים לראות את המיקום שלהם.
  • שימוש בהנחיות ברורות: הנחיות ברורות יכולות לעזור למשתמשים להבין מה הם צריכים לעשות כדי להשיג את המטרות שלהם. לדוגמה, אם משתמש רוצה להגדיר תזכורת באפליקציית לוח שנה, הוא צריך לדעת היכן ללחוץ כדי להתחיל.
  • שימוש בזרימה טבעית: זרימה טבעית היא כאשר הממשק של המוצר עוזר למשתמשים לעבור בין הפעולות השונות בצורה חלקה ויעילה. לדוגמה, אם משתמש רוצה לצלם תמונה באפליקציית מצלמה, הוא צריך להיות מסוגל לעשות זאת במספר צעדים בודדים.

מאסוס ועד זארה – כל אתר צריך UIUX

אתרי מסחר הם כלי חשוב למכירות ולשיווק. לכן, חשוב להקפיד על עיצוב ממשק משתמש נוח ויעיל. ממשק משתמש טוב יעזור למשתמשים למצוא בקלות את המוצרים שהם מחפשים, לבצע רכישות בקלות ובמהירות, ולהנות מחוויית קניות נעימה.

לדוגמה, אתר מסחר צריך להיות קל לניווט, כדי שהמשתמשים יוכלו למצוא את המוצרים שהם מחפשים במהירות. האתר צריך גם להיות מאובטח, כדי שהמשתמשים ירגישו בנוח לבצע רכישה ולסגור את העסקה בקלות אתם הרי לא רוצים ביקורת שלילית נכון? אז UIUX הוא חלק אקוטי ובלתי נפרד משירות הלקוחות שלכם.

זה רק קצה המזלג והשלב הראשון במשפך כמו שאומרים, כדי להבין את עולם ה UIUX
אם כבר כאן מסתחרר לכם הראש – עזבו, תנו לנו לשבור את הראש – מומחי ה UIUX ישמחו להגשים לכם כל חלום בכל פלטפורמה!

דילוג לתוכן