fbpx

מה השאלה – צוות QA חיצוני זו התשובה!

סטארטאפים הם חברות צעירות ודינמיות, שבדרך כלל נמצאות תחת לחץ מתמיד לחדש ולהוציא לשוק מוצרים חדשים במהירות וכולנו מכירים את זה – המוצר יצא לשוק והתלונות מתחילות להגיע. בדיוק לשם כך רבים מהסתרתאפים מחזיקים מחלקת QA שאמונה על בדיקת המוצר לפני צאתו לשוק ושולחת אותו למקצה שיפורים בעת הצורך. אבל כמו שאמרנו סטרטאפים מטבעם הם חברות צעירות וחלק גם קטנות לכן, לעתים קרובות הם מתקשים להקצות משאבים פנימיים לצוות QA חזק ויעיל. שכירת חברה מומחית עבור צוות QA חיצוני יכולה לספק לסטארטאפים מספר יתרונות משמעותיים, כולל:

  • חיסכון בזמן וכסף: צוות QA חיצוני יכול לספק שירותים באיכות גבוהה בתוך זמן קצר ובעלות נמוכה יותר מאשר הקמת צוות QA פנימי.
  • גישה לניסיון וידע מקצועי: צוות QA חיצוני מורכב בדרך כלל מאנשי מקצוע עם שנים של ניסיון בתחום. הם יכולים לספק לסטארטאפים גישה לידע ולניסיון הנדרש כדי לבדוק את המוצרים שלהם באופן מקיף ויסודי. אנשי ה QA מיומנים בדיוק למשימות ולתרחישים ממוקדים, דבר המייעל את העבודה.
  • אובייקטיביות: צוות QA חיצוני אינו מעורב בפיתוח המוצר, מה שמאפשר לו להעניק חוות דעת אובייקטיבית על איכות המוצר. הצוות יוכל לספק תובנות ייחודיות מעין חיצונית שאתם זקוקים לה.
  • גמישות: צוות QA חיצוני יכול להתאים את השירותים שלו לצרכי הסטארטאפ, כולל היקף העבודה, לוחות הזמנים והתקציב.
  • עבודה מתודית – צוות QA מקצועי לא מגיע ועושה בדיקות ״על הדרך״. לצוות יש פרוטוקולי עבודה מקצועיים שחוברו במשך שנים של עבודה וניסיון, מקיפים ומוכנים לכל תרחיש אופציונלי. 
  • תכנון בדיקות מראש – בכל מקצוע מדיד יש לצוות kpi. בבדיקות מוצר אנשים נוטים לשכוח זאת אך צוות מקצועי בונה את תוכנית העבודה עם מדדים ומדדי יעד כחלק משגרת סבב הבדיקות.

נשאלת השאלה איך תשלבו ותפעלו יחד עם צוות ה QA חיצוני בצורה המיטבית? הכנו לכם מספר דוגמאות פשוטות בהן תוכלו לבחון את יעלות צוות ה החיצוני ששכרתם

כיצד לתפעל את צוות ה QA חיצוני?
לפני הכל, סטארטאפ חדש יכול להשתמש בשירותי QA חיצוניים כדי לבדוק את המוצר הראשוני שלו לפני השקתה לשוק. זה יכול לעזור לו להבטיח שהמוצר עומד בדרישות המשתמש וכי הוא חסר תקלות. ולהבדיל, סטארטאפ שעובד על מוצר מורכב או חדשני יכול להשתמש בשירותי QA חיצוניים כדי לקבל את ההדרכה וההנחיה הדרושים כדי לבדוק את המוצר בצורה יעילה. ונניח שיש לכם צוות פנימי מצוין אבל לפעמים יש שינויים פנימיים בצוות או במוצר שדורשים להרחיב את צוות QA שלו במהירות, סטרטאפ יכול להשתמש בשירותי QA חיצוניים כדי להשלים את הצוות. זה יכול לעזור לו להבטיח שהמוצר שלו נבדק בצורה יסודית, גם אם הוא נמצא בצמיחה מהירה.
עם זאת חשוב לנו להיות כנים ולציין כי שכירת חברה מומחית חיצונית עבור צוות QA חיצוני אינה מתאימה לכל הסטארטאפים. סטארטאפים עם משאבים פנימיים מוגבלים יכולים להרוויח משירותי QA חיצוניים, אך סטארטאפים עם משאבים פנימיים חזקים עשויים להעדיף להקים צוות QA פנימי משלהם. אם אתם מתלבטים האם הסטרטאפ שלכם צריך או מוכן לעבוד בשילוב צוות חיצוני הנה מה שאתם צריכים לבדוק לפני:

ניסיון וידע: החברה צריכה להציע ניסיון רב בתחום QA, כולל ניסיון בבדיקה של מוצרים בתחום שבו פועל הסטארטאפ.

מוניטין: החברה צריכה להיות בעלת מוניטין טוב של מתן שירותי QA איכותיים.

גמישות: החברה צריכה להיות מסוגלת להתאים את השירותים שלה לצרכי הסטארטאפ.

תמחור: התמחור צריך להיות הוגן והוגן.

על ידי בחירה בחברה מומחית עבור צוות QA חיצוני, סטארטאפים יכולים להבטיח שהמוצרים שלהם נבדקים בצורה יסודית ויעילה, גם אם הם נמצאים תחת לחץ מתמיד. רוצים להכיר את צוות ה QA חיצוני שיענה לכם על כל השאלות? צרו עמנו קשר!

דילוג לתוכן